alphabet conceptual cube display
Photo by Pixabay on Pexels.com

3 Google Ads trends voor 2022

Met Google Ads kun je zorgen voor een hogere vindbaarheid van jouw website of webshop in Google. Het is dus een belangrijke tool voor je bedrijf en dus nog belangrijker om goed op de hoogte te zijn van de trends. Lees snel verder voor de drie belangrijkste Google Ads trends in 2022.

De Search Engine Result Page (SERP) is de pagina die je ziet wanneer je een zoekwoord intypt in de zoekbalk van Google. Klanten kiezen vaak voor de eerste pagina die zij tegenkomen in Google. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat gemiddeld 31,7% van de klikken naar de nummer 1 gaan.

Investeer in Google Ads

Het is dus belangrijk om een hoge positie in de SERP van Google te hebben en dus te investeren in Google Ads. Je kunt namelijk van de één op andere dag een toppositie claimen in de SERP. Met Search Engine Optimization (SEO) kan het veel langer duren om zo een positie te claimen. Soms maanden of jaren. 

De trends

Het spreekt dus voor zich om goed op de hoogte te blijven van de trends die er spelen. Dit zijn de belangrijkste trends voor 2022:

1.      Meer automatisering: dit maakt adverteren nog makkelijker. Aanbevelingen van Google worden zo geautomatiseerd dat ze in de toekomst advertenties kunnen aanpassen zodat ze nog meer opleveren. Een nadeel is wel, Google Ads wordt hierdoor minder transparant. Als ondernemer heb je namelijk op bepaalde onderdelen geen invloed meer. 

2.      Slim shoppen: ‘Smart Shopping’ bestaat al, maar wordt nog populairder. Ook hier zal automatisering een belangrijke rol spelen waardoor jouw product/dienst op YouTube, Gmail etc. te zien is.

3.      Mogelijk een nieuwe biedstrategie: er komt een nieuwe strategie. Hierbij ligt de focus meer op winstgevendheid (profit) van een bepaald product waar de advertentie over gaat. Hierdoor heb je meer inzicht in hoeveel een advertentie je oplevert.

Maar vergeet niet!

Los van trends blijft een aantal factoren erg belangrijk als het gaat om Google Ads. Bepaal eerst wat voor soort advertentie je wilt plaatsen. Gaat het om een app, tekst, beeld of juist video advertentie? Kies altijd de juiste zoekwoorden en de manier waarop je deze target. Bepaal daarnaast altijd goed het doel van je advertentie. Ook belangrijk, kies een biedstrategie die past bij het advertentietype én jouw doel. En als laatste, vergeet niet om je resultaten te meten. Alleen zo kun je erachter komen of je gemaakte doelen worden bepaald. 

De redactie van Vrouw & Passie plaatst regelmatig informatieve artikelen over verschillende thema's. De thema's lopen uiteen van werk en gezondheid tot aan ondernemende vrouwen. We stellen onze artikelen met zorg samen en hopen onze bezoekers te inspireren.